پایان-نامه-بررسی-رابطه-بین-انگیزه-پیشرفت-و-کارآفرینی-دانشجویان
پایان نامه بررسی رابطه بین انگیزه پیشرفت و کارآفرینی دانشجویان
فرمت فایل دانلودی: .doc
فرمت فایل اصلی: doc
تعداد صفحات: 77
حجم فایل: 563
قیمت: : 14000 تومان

بخشی از متن:
چکیده:
تغییر و تحولات دنیای پرشتاب کنونی در عرصه‌های علمی و فنی و چالش‌های پی در پی نظام‌های اقتصادی- اجتماعی، کاهش ذخایر زیرزمینی و افزایش فقر و بیکاری، موجبات توجه عمیق‌تر سیاستگذاران و اندیشمندان  به مفهوم کارآفرینی را فراهم نمود تا آنجا که آخرین الگوی توسعه را توسعه مبتنی بر کارآفرینی قلمداد کرده‌اند.
کارآفرینی فرایند ابتکار و نوآوری و ایجاد کسب و کارهای جدید در شرایط مخاطره‌آمیز از طریق کشف فرصت‌ها و بهره‌گیری از منابع می‌باشد. کارآفرینی تبدیل ایده نو به محصول یا خدمات است که از نتایج آن می‌توان به افزایش بهره‌وری، ایجاد ثروت و اشتغال‌زایی اشاره نمود.
دخالت عوامل متعدد سیاسی- اقتصادی و اجتماعی- فرهنگی در فرایند کارآفرینی و ویژگی‌های شخصیتی خاص کارآفرینان از جمله موضوعاتی است که توجه بسیاری از محققان را به خود جلب کرده است. نوآوری و خلاقیت، اعتماد به نفس، منبع کنترل درونی، ریسک‌پذیری، استقلال طلبی و انگیزه پیشرفت، از مهمترین ویژگی‌های کارآفرینان است. به‌ویژه مک کله لند ( 1961 ) بر ارتباط انگیزه پیشرفت، کارآفرینی و توسعه تأکید فراوان دارد. در این راستا پژوهش حاضر به بررسی مقایسه‌ای سطح انگیزه پیشرفت در سه گروه کارآفرینان فردی، کارآفرینان سازمانی و غیر کارآفرینان پرداخته است. به همین منظور 150 تن از مدیران عامل شرکت‌های صنعتی شهر تهران ( در هر گروه، 50 نفر ) به صورت تصادفی انتخاب شده و به پرسشنامه انگیزه پیشرفت باهارگاوا ( 1994) پاسخ دادند.
مقایسه میانگین‌های سه گروه به‌وسیله تحلیل واریانس یک‌راهه و آزمون تعقیبی شفه مورد بررسی قرار گرفت و سطح تحصیلات سه گروه و نوع شغل پدر ( آزاد و یا دولتی ) توسط مجذور خی تحلیل شد. نتایج نشان دادند که انگیزه پیشرفت کارآفرینان ( فردی و سازمانی ) به‌صورت معنی‌داری بیش از گروه غیر کارآفرین است و لذا فرضیه اول مبنی بر وجود تفاوت در سطح انگیزش پیشرفت کارآفرینان و غیرکارآفرینان تأیید شد.
علی رغم وجود تفاوت بین دو گروه کارآفرین فردی و سازمانی در سطح انگیزه پیشرفت، از آنجا که این تفاوت معنی‌دار نبود فرضیه دوم پذیرفته نشد.
مطابق مجذور خی بدست آمده، تفاوت کارآفرینان و غیرکارآفرینان از نظر سطح تحصیلات و نوع شغل پدر معنی‌دار است. به دین معنی که سطح تحصیلات کارآفرینان بالاتر از غیر کارآفرینان است و پدر اغلب کارآفرینان به‌صورت آزاد- و نه دولتی- شاغل هستند و بدین ترتیب فرضیه سوم و چهارم تأیید شدند.

فهرست مطالب:
چکیده:
فصل اول: (طرح تحقیق)
مقدمه
تعریف موضوع تحقیق
اهمیت موضوع تحقیق  
اهداف تحقیق
فرضیه های تحقیق
محدودیتهای تحقیق
تعاریف عملیاتی
فصل دوم: (سابقه تحقیق)
مقدمه
دسته‌بندی انگیزش‌ها
زمینه‌های تاریخی پیدایش نظریه انگیزش
انگیزش درونی و انگیزش بیرونی
تعاریفی از انواع انگیزش
انگیزش درونی در مقابل انگیزش بیرونی
انگیزش اجتماعی
انگیزه پیشرفت
انگیزش پیچیده
انگیزه‌های هوشیار در مقابل انگیزه‌های ناهوشیار
چهارچوب نظری و مفهومی
روش پیکره بندی
حوزه تحلیل پیکره‌بندی
سابقه تحقیق
فصل سوم: (روش تحقیق)
موضوع تحقیق
1- روش تحقیق
 2- ابزار جمع آوری اطلاعات
3- روش آماری
حجم جامعه کارکنان دانشگاه پیام نور مرکز بوکان
4- چگونگی جامعه آماری
فصل چهارم و پنجم: (یافته ها و تجزیه و تحلیل آنها)
فصل ششم: (نتایج و پیشنهاد ها)
نتیجه گیری
فهرست منابع و مآخذ

دانلود فایلپرداخت با کلیه کارتهای عضو شتاب امکان پذیر است.